איך לעבור דיאטה בשלום

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

רובנו מכירים את המצב הזה מקרוב, אנחנו כל כך רוצים לרדת במשקל אך משום מה לא מצליחים. לפעמים זה יכול להיות הפיתוי של ארוחה אחרונה בלילה ולפעמים זה יכול להיות תפריט שבכלל לא מותאם עבורנו ולצרכים שלנו.

לפני שאנחנו מתחילים תהליך של דיאטה עלינו להכיר את הגוף שלנו מקרוב. ריכזנו עבורכם מספר טיפים רלוונטים שיעזרו לכם לעבור את הדיאטה בשלום. ספוילר: זה לא קשה כמו שאתם חושבים…

"אני מתחיל דיאטה מהיום!"

המשפט הזה לא זר לך, למעשה יצא לך להגיד אותו מספר לא קטן של פעמים במהלך השנה האחרונה. וכאן מתחילה הבעיה הראשונה בתהליך הדיאטה – יכולת ההתמדה שלנו.

חלקנו רוצים גוף יפה וחטוב, אחרים הגיעו למצב בו הפן הבריאותי מכריע ואין מנוס מדיאטה, אך זה ממש לא חשוב מה היא הסיבה מה שחשוב היא איך אתם עושים את זה.

תשאלו את עצמכם כמה פעמים הגעתם להחלטה בה אתם רוצים להתחיל דיאטה, התחלתם וברגע בו ראיתם המבורגר עסיסי לא התאפקתם ונתתם בו ביס, ועוד אחד.

מכאן מגיע המשפט שחוזר על עצמו פעם אחר פעם, בצורות שונות, לפעמים אתם כבר לא מאמינים לעצמכם – "אני מתחיל דיאטה מהיום".

אנחנו מקווים שלא הורדנו לכם את האוויר מהמפרשים לפני שהתחלנו, יש לנו מספר טיפים שיכולים לשנות לכם את הדיאטה מן הקצה אל הקצה, אנחנו מבקשים מכם דבר אחד.

שינוי קטן בחשיבה, החליפו את המשפט ל-"אני מתחיל להתמיד מהיום!"

שימו לב לשעות הלילה

שעות הלילה הם השעות הבעייתיות שלנו, לרוב אנו מוצאים את עצמנו אוכלים לאחר שסיימנו את כל תפקידי היום ואנחנו יושבים אנחנו וחברנו הטוב נטפליקס.

לנשנש מול הטלוויזיה הוא המנהג הראשון אותו אנו רוצים למגר, מעכשיו תקבעו לכם שעה בה אתם סוגרים את המטבח. ממש כמו במסעדה או בית מלון, כך תמנעו מעצמכם להגיע למצב של אכילה בלתי רצויה במשך היום.

למה ארוחה גדולה שאפשר כמה ארוחות קטנות?

רובנו רגילים לאכול מספר ארוחות גדולות במהלך היום, אנו מציעים לכם דרך אחרת. שנו את הצורה בה אתם מסתכלים על הארוחות שלכם, פזרו את הארוחות שלכם למספר ארוחות קטנות בהם אתם מגיעים לערך הקלורי הרצוי.

פיזור הארוחות יגרום לכם לשריפה גדולה יותר של אנרגיה אל מול ייצור מועט של שומן, יחד עם זאת תמצאו את עצמכם פחות רעבים במשך היום.

אל תשכחו מים!

אנו ממליצים לשתות מים בכל שלב ביום בלי שום קשר לדיאטה שלכם, מדובר בצורך בסיסי של הגוף ואתם צריכים לספק לו אותו.

אז אחרי שיעור קטן באנטומיה נחזור לנושא, אנו ממליצים לשתות 2-3 כוסות מים לפני ארוחה, שתיית מים לפני ארוחה מעודדת ומגבירה את שריפת השומן. כמו כן שתיית מים לפני ארוחה יכולה לחזק את תחושת השובע ולגרום לנו לצרוך כמות נמוכה יותר של קלוריות.

עקבו אחרי התהליך

אחד הדברים שהופכים את התהליך לעקבי יותר הוא ניהול רשומות המשקל שלנו, אנו ממליצים להישקל אחת לשבוע בשעות הבוקר על מנת לקבל אינדיקציה למצב בו אנחנו נמצאים.

עלינו במשקל? כנראה שאנחנו עושים משהו לא נכון, יכול להיות שאכלנו מתי שלא היינו צריכים לאכול ואולי התפריט לא תואם את מה שאנחנו צריכים.

ירדנו במשקל? כל עוד זו ירידה מבוקרת, כנראה שאתם עושים משהו נכון, שמרו על זה.

התייעצות עם תזונאית

הכי קל זה להתחיל דיאטה לבד, או אפילו ממדריך באינטרנט – שלא תבינו לא נכון, אל תזלזלו במה שאנחנו אומרים אבל אין תחליף לעבודה אל מול בעל מקצוע.

עבודה אל מול תזונאי/ת מוסמכת יכול לתת לנו אינדיקציה לגבי המצב הרפואי שלנו ויחסי השומן בגוף, כמו כן נתאים תפריט מותאם אישית מבחינת ערכי תזונה ויטמינים אותם אנו צריכים.

כמו כן, מחקרים רבים קושרים בין עבודה אל מול תזונאית מוסמכת לבין מוטיבציה מוגברת. כשאנחנו עושים את התהליך לבד אנו נוטים לוותר לעצמנו יותר, עם זאת פגישה שבועית יחד עם שקילה וסיכום שבועי תגרום לנו לקחת את עצמנו יותר ברצינות בפעם הבאה שנרצה חטיף שוקולד…

דוקטור אחד

דוקטור אחד

יש הרבה מאוד דברים מעניינים קורים בעולם הבריאות אבל לא כולם מוכנים לגלות, ולכן אני כאן, סתם דוקטור אחד שרוצה לעזור לכם להבין טוב יותר על עולם הבריאות והסביבה, תגלו כמה דברים חדשים.