להיכנס לכושר בזמן הסגר

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

מחודש מרץ 2020 המילים "סגר" ו"בידוד" על כל צורותיהם הפכו למילים המדוברות ביותר במהלך היום. תקופת הקורונה היא תקופה קשה אשר מלווה במקרים רבים בחרדות, לחץ וסטרס. מחקרים רבים קושרים בין התעמלות לבין שיפור במצב הנפשי והבריאותי. ספוילר: אתם ממש לא צריכים חדר כושר!

לפני שמתחילים, תאמרו שלום לחדר כושר

עד לא מזמן חדר כושר היווה מילה נרדפת לפעילות גופנית, בעידן בו אנו חיים היום אנו צריכים למחוק את המילה מהלקסיקון שלנו ולהתחיל להתרגל לאימונים בצורה שונה.

כן, אנחנו יודעים מה עובר לכם בראש. בהתחלה זה לא נשמע כמו הדבר הכי אידיאלי, אך ריכזנו עבורכם מספר טיפים ועצות שיגרמו לכם להוציא מעצמכם את המיטב בתקופה הזו.

אימון אישי עם מדריך חדר כושר, האמנם?

לא רק אתם, גם מדריכים רבים מצאו חלופות בזמן הקורונה. ככל שאנחנו נכנסים עמוק יותר אל הנגיף מאמני חדר כושר רבים מנגישים את עצמם דרך הזום למתן שיעורים אישיים.

בהתחלה זה יכול להראות קצת מוזר, להתאמן בבית ולהסתכל על המחשב הפרטי. זה לא צריך להיראות ככה. את המחשב הפרטי תוכלו להפוך בקלות יחד עם כבל hdmi לטלוויזיה ואת האימון לפרודוקטיבי הרבה יותר.

רובנו לא מחזיקים בציוד כושר בבית, לא תמצאו בבית רגיל משקולות, הליכון, שלא נתחיל לדבר על פולי עליון. למעשה, אתם לא צריכים – יש עולם גדול הבנוי על גבי תרגילים על גבי משקל הגוף שלכם. אלו יכולים להיות אימוני כוח, אימוני אינטרוולים בעצימות גבוהה או אפילו אירובי קל.

אז דקה לפני שאתם מחליטים לוותר על מסת השריר, חשבו מעט – זו יכולה להיות אלטרנטיבה טובה. סמכו עלינו, מתרגלים לזה.

בניית תוכנית אימונים ביתית

כולנו מכירים את זה, אתה מגיע לחדר כושר נפגש עם מדריך מקצועי ויחד אתם בונים תוכנית אימונים מקיפה על גבי המכשירים הנמצאים בחדר כושר.

עכשיו כשעברנו לבית קשה מאוד לספק לשריר את הגירוי לו הוא רגיל, אך זה לא סוף העולם. אנו ממליצים לכם לדבר עם מדריך חדר כושר מקצועי אשר יעזור להמיר את תוכנית המשקולות שלכם לתוכנית ביתית שתוכלו לבצע בבית וללא שום אביזרים.

צרו תחושה של אימון בחוץ, רק בבית

אחת ההשפעות הכי גדולות שמשפיעות על איכות האימון שלנו כמו גם על המוטיבציה היא תחושת האימון בבית אל מול תחושת האימון בחדר כושר.

זוכרים את היום ההוא, ממש מזמן שהלכתם לחדר כושר? ארגנתם תיק מתאים, את שייק החלבון מוכן בשקית, מגבת לאימון ומגבת למקלחת, הכל מאוד מאוד מוכן ומדויק לקראת אימון עצים. הגעתם עד לחדר כושר, אתם לא הולכים לצאת ממנו עד שאתם מפורקים לגמרי.

זו ממש לא התחושה שאתם לוקחים איתכם לאימון בבית, זה בסדר אנחנו לא מאשימים אתכם, זה לא דבר שמוכר לכם. אך הרגלים נועדו כדי לשנות אותם, אנו מאמינים שאפשר להתאמן בצורה נכונה ובאופן עצים תוך כדי שינוי של הרגלים ישנים.

לפני שאתם מתחילים את האימון, הכינו את כל הציוד מבעוד מועד, כן אתם יכולים לעלות גם על מדי הספורט האהובים עליכם – אלו שאתם שומרים לחדר כושר. ניסו ליצור אווירה ככל הניתן של חדר כושר, היא זו שתעזור לכם להעביר את האימון בצורה טובה הרבה יותר.

אימון כוח – משקל גוף ורצועות התנגדות

לא חסרות דרכים לבצע אימוני כוח ללא מכשירים כלל. תוכלו לבצע אימוני כוח על גבי משקל גוף. אלו יכולים להיות: שכיבות סמיכה, כפיפות בטן, סמוך קום, סקוואטים, פלנקים, לאנג'ים ועוד. כמובן שלכל אלו במידת הצורך תוכלו להוסיף משקל ייעודי: זה יכול להיות תיק, חפץ מסוים בבית או אפילו שקית קניות(למתפשרים).

דרך נוספת היא באמצעות רצועות התנגדות ייעודיות, רצועות התנגדות היא דרך מעולה לבצע תרגילים שונים ומגוונים על גבי שרירים רחבים בגוף. למעשה, ניתן לבצע תרגילים לכל השרירים בגוף ובהתאם לרמות קושי משתנות. מרגישים אבודים בין סט רצועות? תוכלו למצוא אין ספור סרטונים ביוטיוב על תרגילים שונים.

אימון בזמן הקורונה יכול להישמע לנו בהתחלה מעט קשה, לא ממצה ופחות כיף, אך אם עושים אותו נכון אפשר לשמר את מסת השריר, לחזק ואף להגדיל אותה משמעותית.

יש אין ספור אפשרויות מגוונות לתרגילים שונים, כל מה שנשאר לכם זה להתחיל לעבוד קצת… אתם מרגישים שאתם מוכנים?

דוקטור אחד

דוקטור אחד

יש הרבה מאוד דברים מעניינים קורים בעולם הבריאות אבל לא כולם מוכנים לגלות, ולכן אני כאן, סתם דוקטור אחד שרוצה לעזור לכם להבין טוב יותר על עולם הבריאות והסביבה, תגלו כמה דברים חדשים.