איך שומרים על כושר בבית אבות

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

כולנו מסכימים על החשיבות בשמירה על פעילות וכושר גופני בצורה קבועה, עם זאת החשיבות עולה מדרגה כשמדובר בגיל הזהב. שמירה על כושר גופני בבית אבות הוא נחוץ ואף הכרחי על מנת למגר נזקים גופניים שמגיעים יחד עם השנים, למנוע התנוונות ופגיעה באיכות החיים.

בניית תוכנית אימונים מותאמת לך

כאשר אנחנו מדברים על בחירת תרגילים לשכבת בית גיל הזהב אנו מדברים על מלאכת מחשבת של ממש, כל תוכנית צריכה להיות מותאמת בצורה הטובה ביותר בהתאם למשקל, גובה, מצבו הנפשי והבריאותי של המתעמל.

אחת התופעות הנפוצות בקרב שכבת גילאים אלו הוא איבוד משמעותי של מסת השריר וגמישות השריר. אבל רגע, זה לא אומר שככה זה צריך להישאר!

גם מתעמל בבית אבות יכול בעזרת תהליך הדרגתי הבנוי אישית לחזק את מסת השריר הרזה, לשפר את הגמישות והכוח המתפרץ, לחזק את עצמות הליבה ולהרגיש חזק כמו בעבר.

החלטנו לרכז עבורכם מספר פעולות אותם תוכלו על מנת לשמר את הכושר הגופני שלכם, עם זאת יש להתייעץ עם איש מקצוע לפני שאתם מתחילים.

רצועות התנגדות – הטרנד הגדול של עולם הכושר הגופני

בשנים האחרונות אנו עדים לטרנדים רבים בעולם הכושר הגופני, רצועת התנגדות תפסה את מקומה כאחד הטרנדים הבולטים ביותר.

בעזרת רצועות התנגדות תוכלו לבצע אימון על כל השרירים שבגוף, תוכלו להשתמש בהם למגוון מטרות: אימוני כוח, מתח, אימון פונקציונאלי, התנגדות, שיפור מהירות וזריזות פילאטיס ועוד.

מדובר במוצר זול מאוד וקומפקטי אשר ניתן לאחסן אותו כמעט בכל מקום, ניתן למצוא מספר רב של סרטוני הדרכה של תרגילים שונים ומגוונים ברשתות החברתיות וביוטיוב.

הגומיות קלות משקל ואפשר לשנע אותן לכל מקום בקלות, מאחר ומדובר בכמות גבוהה של רצועות הניתנות להתאמה אישית מתאימות הגומיות גם למתאמנים מתחילים וגם למתקדמים.

זה הזמן לשמור על שיווי המשקל

זה לא סוד, ככל שאנחנו עולים במרומי הגילאים אנחנו מגלים ששיווי המשקל בוגד בנו.  היכולת לאזן את הגוף כמו בעבר ופעולות הדורשות קואורדינציה בסיסית הופכים לפעמים לסיוט הכי גדול שלנו.

אנו עדים למקרים רבים של איבוד שיווי המשקל, נפילות אשר היו יכולות להימנע יחד עם פעילות גופנית יום-יומית. ברגע שאנחנו לא מפעילים את הגוף, הגוף מתנוון ומבקש מאיתנו לתת לו את הפעילות אותה נתנו לו בעבר.

במקרים פשוטים של איבוד שיווי המשקל הליכות יומיות, ופעילות גופנית בעצימות נמוכה יכולה להיות אפשרות טובה. עם זאת, אנו ממליצים להיעזר במאמן מקצועי אשר ינתח יחד איתכם את המצב בו אתם נמצאים ויתאים לכם תוכנית מותאמת אישית.

לא חייבים חדר כושר

לא כולנו אוהבים חדר כושר וזה בסדר. יש שיעדיפו לבצע את הפעילות הגופנית בחדר או אפילו בחצר בית האבות. תוכלו לבצע פעילות אירובית כמו הליכה או ריצה קלה, אימוני כוח המבוססים על גבי משקל גוף או אימוני TRX.

להתאמן יחד – האפשרות הטובה ביותר

אנו רואים בהתעמלות יחד כאפשרות הטובה ביותר שיכולה להיות. מדובר בפעילות חברתית מגבשת במהלכה אתם מכירים את דיירי בית האבות בצורה טובה הרבה יותר, כמו כן מגדילים את מעגל החברים ומשפרים את הקשרים החברתיים במקום.

כמו כן, מחקרים רבים קושרים בין התעמלות בקבוצות לבין מוטיבציה שנשמרת. דרך התעמלות יחד בשעות ייעודיות תוכלו להפוך את האימון לשגרה יום-יומית. כן, כזו שכיף לעשות ובכך לחזק את הגוף ולהפוך לבריאים הרבה יותר.

מה שנשאר זה לפנות 30-45 דקות ביום

מחקרים רבים קושרים בין פעילות גופנית בעצימות נמוכה, זו יכולה להיות הליכה או ריצה קלה לבין גוף בריא יותר, חזק יותר נפשית ומנטאלית.

הליכה של עד 45 דקות ביום יכולה לחזק את השריר, לשמר את הגמישות, סיבולת לב ריאה ולשמור בצורה משמעותית על בריאות המטופל.

כושר זה חשוב, תזונה חשובה לא פחות

אנחנו יודעים שעד עכשיו סקרנו את חשיבות הכושר בקרב בית גיל הזהב, עם זאת חשוב להבין שגם תזונה נחשבת לאחת "החיילים" במשחק החשוב בשמירה על הבריאות.

אנו ממליצים לא להדיר את תשומת הלב מכל הקשור לתזונה ואף להיעזר בבעל מקצוע בתחום התזונה שיוכל לכוון אותנו אל התפריט הטוב ביותר עבורנו, תפריט אשר מכיל את כל הערכים התזונתיים אותם אנו צריכים, תוספי תזונה ו-ויטמינים אותם אנו חסרים.

כמו כן, אנו ממליצים על שתייה מרובה של מים במהלך היום יחד עם שתיית מים לפני פעילות גופנית ואחריה. 

דוקטור אחד

דוקטור אחד

יש הרבה מאוד דברים מעניינים קורים בעולם הבריאות אבל לא כולם מוכנים לגלות, ולכן אני כאן, סתם דוקטור אחד שרוצה לעזור לכם להבין טוב יותר על עולם הבריאות והסביבה, תגלו כמה דברים חדשים.

דוקטור1

יש הרבה מאוד דברים מעניינים קורים בעולם הבריאות אבל לא כולם מוכנים לגלות, ולכן אני כאן, סתם דוקטור אחד שרוצה לעזור לכם להבין טוב יותר על עולם הבריאות והסביבה, תגלו כמה דברים חדשים.

כתבות אחרונות