היפוקסיה: האם מחסור בחמצן למוח התינוק יכול להיות תוצאה של רשלנות רפואית?

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

היפוקסיה היא מצב שמאופיין בירידה באספקת החמצן למוח. אבחנה מהירה של המצב חיונית להצלת חיים, מכיוון שככל שפרק הזמן בו המוח לא מקבל חמצן, כך גדל הסיכוי לפגיעה קשה ומתמשכת.

אם התינוק שלכם סבל מנזק מוחי מכיוון שהרופא או צוות בית החולים לא הצליחו לזהות את התסמינים של היפוקסיה די מהר על מנת לספק טיפול חירום, כדאי שתתייעצו עם עורך דין מומחה לרשלנות רפואית שייצג אתכם בהליכים המשפטיים.

התנהלות רשלנית של רופאים היא הבסיס לתביעה

כדי להוכיח עילת רשלנות רפואית, אין זה מספיק לזהות שיבוש בהתנהלות הרופאים שהוביל לפציעת התינוק, אלא חשוב להוכיח שהתינוק סבל מהיפוקסיה כתוצאה ישירה מהתנהלות רשלנית של רופא או צוות רפואי. התביעה צריכה לבסס את האלמנטים הבאים על מנת להוכיח את ההתנהלות הרפואית הרשלנית:

הרופא לא הקפיד על טיפול סטנדרטי במהלך הלידה

"סטנדרט הטיפול" נקבע כרמת הטיפול והמיומנות המצופים מרופאים מיומנים וצוותים רפואיים מקצועיים, והתביעה צריכה להוכיח שכך היה מתנהל רופא שיש לו הכשרה דומה באותו מצב או במצב דומה. 

הרופא לא התנהל במיומנות מקצועית תקנית

רשלנות רפואית של רופא או צוות רפואי נקבעת כפעולה או כהעדר פעולה, והתביעה צריכה להוכיח שההתנהלות הרפואית לא עמדה בתקני הטיפול המיומן המצופים מאנשי מקצוע בתחום הבריאות. 

רופא, למשל, יכול שלא להזמין ניתוח קיסרי בזמן, והתביעה צריכה להוכיח שההימנעות או השיהוי בהעברת היולדת לניתוח קיסרי עומד בקריטריונים של הפרת תקן הטיפול הרלוונטי.

כישלון הרופא גרם נזק לתינוק

חייב להיות קשר סיבתי בין כישלון הרופא להתנהל כראוי לבין פציעת התינוק. אם הפגיעה הייתה בלתי נמנעת, אין עילת תביעה. כמו כן, אם ניתן היה למנוע את הפגיעה באמצעות טיפול נאות או התנהלות סבירה, האחריות תוטל על הרופא או על הצוות הרפואי.

חשוב להבין שאין זה מספיק לחשוד ברשלנות רפואית. התביעה חייבת להציג ראיות חותכות

במקרים רבים, הורים עדים לסימני רשלנות או מוצאים סיבות לפקפק במיומנות ההתנהלות של הרופא, אבל היסודות האלה צריכים להיקבע באופן חוקי. 

על מנת לתמוך בטענתם, ההורים יצטרכו להציג בפני בית המשפט ראיות רפואיות קונקרטיות, לצד עדויות חזקות של מומחים, ולנמק באופן חד וברור, באמצעות ייצוג משפטי הולם, את הקשר בין ההתנהלות הרשלנית של הרופאים לבין פגיעת היפוקסיה אצל התינוק.

הגורמים להיפוקסיה ודוגמאות לרשלנות רפואית

הנה כמה תרחישים שבהם ניתן היה למנוע היפוקסיה, אבל כישלון של הרופאים או הצוותים הרפואיים במקרים אלה הוביל לתביעה בגין רשלנות רפואית:

לחץ דם נמוך של היולדת

מכיוון שחמצן בגוף מובל על ידי דם, שינוי משמעותי בחץ הדם של האם יכול להיות מסוכן לתינוק ברחם. אחד הגורמים ללחץ דם נמוך אצל האם הוא שימוש מופרז בחומר הרדמה.

לחץ דם גבוה של האם: רעלת הריון

לחץ דם גבוה יכול להפריע לאספקת החמצן של התינוק. צוות רפואי חייב לעקוב אחר לחץ הדם של אישה בהריון ולנהל רעלת הריון כאשר התסמינים מופיעים.

בעיות בחבל הטבור

כשחבל הטבור עוטף את צוואר העובר, הוא עלול לסבול מהיפוקסיה, והצוות הרפואי שנמצא בחדר הלידה צריך לפעול במהירות על מנת לתקן בעיה זו.

חוסר פרופורציה של צפלופלבי

מצב זה מתרחש כשהתינוק גדול מכדי להתאים למעבר דרך תעלת הלידה. רופאים וצוותים רפואיים צריכים להכיר בבעיה זו וליישם פתרון בזמן, כמו למשל לדאוג ללידה בניתוח קיסרי.

לידת עכוז

ברוב המקרים, תינוקות נולדים עם הראש קדימה, אבל במצגת עכוז, רגלי הילד או ישבנו הם הראשונים שנכנסים לתעלת הלידה.

רופאים וצוותים רפואיים אמורים לאבחן מצב זה אצל נשים בהריון, ולתקן את המצב על ידי הפיכת התינוק ברחם בטכניקות רפואיות. צוות הלידה חייב גם ליזום פתרונות במהירות במהלך לידת עכוז.

צניחת חבל הטבור

חבל הטבור מספק את החמצן ואת החומרים המזינים של העובר. צניחה מתרחשת כשהחבל נושר לראשונה במהלך הלידה, ומהווה סיכון משמעותי שגופו של התינוק יידחס או יילחץ כשהוא עובר דרך תעלת הלידה. בדרך כלל, רופאים מזמינים ניתוח קיסרי במצב חירום כאשר מצב זה מתרחש.

זיהום אצל האם או אצל התינוק

קיימים זיהומים שונים שיכולים להתפתח בתהליך העדין של הריון ולידה. רופאים וצוותים רפואיים צריכים לנקוט בזהירות מרבית על מנת להימנע ממצבים אלה.

העדר מעקב אחר סימנים חיוניים

לאורך ההיריון והלידה, חשוב שרופאים יראו את הסימנים החיוניים של האם והתינוק, כמו לחץ הדם, קצב הלב ותנועת העובר. יש לבחון כל מצב שאינו תקין כדי לזהות בזמן בעיות שזקוקות לפתרון רפואי מהיר.

ייעוץ משפטי אצל עורך דין מומחה לפגיעות לידה

אם אתם חושדים שמקרה היפוקסיה אצל התינוק שלכם נבע מרשלנות רפואית, אל תהססו להתייעץ עם עורך דין מהימן שיסייע לכם להציג את התיק בפני בית המשפט. עורך דין לרשלנות רפואית מסייע למשפחות, ויש לו קשרים ענפים עם אנשי מקצוע מכובדים בתחום הרפואה, כך שהתביעה שתגישו תכסה את הפגיעה של התינוק מבחינה רפואית ומשפטית. 

גם אם אתם רק רוצים תשובות ברורות בשלבים הראשונים לפני הגשת תביעת רשלנות רפואית, או שאתם מעוניינים להבין את האפשרויות המשפטיות שלכם, או שכבר החלטתם להמשיך בתביעה, עורך דין מומחה בתחום יספק את השירות המשפטי שאתם זקוקים לו.

דוקטור אחד

דוקטור אחד

יש הרבה מאוד דברים מעניינים קורים בעולם הבריאות אבל לא כולם מוכנים לגלות, ולכן אני כאן, סתם דוקטור אחד שרוצה לעזור לכם להבין טוב יותר על עולם הבריאות והסביבה, תגלו כמה דברים חדשים.

דוקטור1

יש הרבה מאוד דברים מעניינים קורים בעולם הבריאות אבל לא כולם מוכנים לגלות, ולכן אני כאן, סתם דוקטור אחד שרוצה לעזור לכם להבין טוב יותר על עולם הבריאות והסביבה, תגלו כמה דברים חדשים.

כתבות אחרונות