איך אפשר לטפל בכאבי ברכיים?

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

כאבי ברכיים היא תלונה שכיחה בקרב אחוז גבוה מהאוכלוסייה. למעשה, ישנם סיבות רבות לכאבי ברכיים – אלו יכולות להיות פציעות חמורות, פציעות קלות, חבלות, מצבים בריאותיים, נפשיים ורפואיים.

כאשר אתם חשים כאבי ברכיים, אל תחכו יותר מדי זמן. גשו בהקדם האפשרי אל בעל מקצוע אשר יעזור לכם לאבחן ולאפיין את הבעיה ואת הסיבה.

במהלך מאמר זה אנו נלמד על הברכיים, מה הוא כאב ברכיים ומה הדרך הטובה ביותר לטפל בכאבי ברכיים. הישארו איתנו!

כאבי ברכיים: תגידו שלום למפרק הברך

כאשר אנחנו מדברים על מפרק הברך אנו מדברים על המפרק הגדול ביותר הקיים בגוף האדם. למעשה, רבים חושבים שתנועת המרפק היא למעשה תנועה פשוטה אך זה לגמרי לא הדבר. כאשר אנחנו מדברים על תנוע המרפק אנו מדברים על מלאכת משחבת של ממש מאחר ומרפק הברך מורכב ממספר כיוונים שונים.

מפרק הברך הוא מפרק אשר בכל שלב נתון נושא עימו משקלים רבים, יחד עם עומסים משמעותיים. אלו יכולים להיות בזמן הליכה, אימונים בחדר כושר, קניות ועוד.

לצורך העניין, בעת עליית מדרגות העומסים השונים במפרק הברך יכולים להגיע עד לכדי פי חמישה קילו ממשקל הגוף. בן אדם ששוקל 90 קילו יכול להגיע עד לכדי עומס של חצי טון על המרפק.

יכול להגיע לחצי טון: איך הברך יכולה לשאת עומסים אלו?

אנו מאמינים שזו שאלה ששאלתם את עצמכם תוך כדי הקריאה על העומסים סביב מפרק הברך. אחת המערכות אשר עוזרות למפרק הברך לשאת בעומסים אלו היא המערכת השרירית והעצבית. מערכת השרירים מתזמנת בין כל הגוף וגורמת לאיזון וחלוקת עומסים נכונה.

מה הם סימפטומים לכאבי ברכיים?

כאשר אנחנו מדברים על סימפטומים לכאבי ברכיים מיקום הכאב עשוי להשתנות, בהתאם למספר פקטורים שונים – מבנה עצמות, סיבת הכאב ומקום הכאב. הכאב לרוב עשוי להגיע בעקבות תהליך דלקתי ואילו לפעמים כתוצאה מסיבות נפשיות שונות.

לצורך העניין לפעמים מדובר בקרע של הרצועה או שבר של העצם אנו יכולים לראות כאב אשר עשוי להיות במקום ספציפי בברך, צ'יסטה למשל גורמת לכאב בחלק האחורי של הברך.

בין הסימפטומים המרכזיים אשר אנו יכולים לראות בזמן כאבים בברך:

  • אודם ונפיחות באזורים שונים בברך
  • אי יכולת למתוח את הברך מתיחה שלמה ו/או חצי מתיחה
  • חוסר יכולת לכופף את הברך, מה שנקרא בעגה המקצועית "נעילת ברך".
  • צליעה
  • כאב וקושי תוך כדי הליכה בעקבות התחלשות של מפרק הברך שגורמת לחוסר יציבות

גורמי סיכון לכאבי ברכיים: מה הם?

ישנם מספר גורמי סיכון לכאבי ברכיים, בין הסיבות המרכזיות אנו רואים שלוש סיבות עיקריות:

משקל יתר – ככל שהמשקל גדול יותר כך גם הלחץ אשר מופעל על מפרק הברך עולה, כמו שכבר הצלחנו ללמוד במהלך המאמר. כמו כן, משקל יתר עלול לגרום לדלקות שונות בגלל שהסחוס בין העצמות עלול להיעלם בצורה מהירה יותר.

תנועתיות שחוזרת על עצמה – הליכות, ריצות, אימוני כושר, עבודות המאופיינות בעבודה פיזית.

ביומכניקה – כאשר אנחנו מדברים על התנועה של המפרק אנו מדברים על תנועה מורכבת במיוחד, כל שינוי אשר נעשה במרפק הברך יכול לגרום לכאבי ברכיים, חבלות ודלקות.

המאמר נכתב באדיבות Kneepedia

דוקטור אחד

דוקטור אחד

יש הרבה מאוד דברים מעניינים קורים בעולם הבריאות אבל לא כולם מוכנים לגלות, ולכן אני כאן, סתם דוקטור אחד שרוצה לעזור לכם להבין טוב יותר על עולם הבריאות והסביבה, תגלו כמה דברים חדשים.

דוקטור1

יש הרבה מאוד דברים מעניינים קורים בעולם הבריאות אבל לא כולם מוכנים לגלות, ולכן אני כאן, סתם דוקטור אחד שרוצה לעזור לכם להבין טוב יותר על עולם הבריאות והסביבה, תגלו כמה דברים חדשים.

כתבות אחרונות