כיצד להיפטר מנקודות חן ושומות? מדריך להסרת נגעי עור

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

למרות שמן, נקודות חן אינן תמיד מוסיפות ליופי ולחן שלנו אלא עשויות לעשות את ההיפך הגמור – להשפיע באופן שלילי על המראה החיצוני, וכך לפגוע במראה האסתטי של העור על גופנו. הדבר עלול לקרות במיוחד אם מדובר על נקודות חן המופיעות באזורים מרכזיים בפנים כמו מרכז האף, או במקרים בהם מדובר על נקודות חן גדולות מאוד בהיקפן עד כדי שינוי מהותי של כלל מראה הפנים, או כל אזור אחר בגוף עליהן נקודות החן מופיעות.

קיימות אלטרנטיבות טיפוליות אסתטיות שנועדו להסיר את נקודות החן מאזורים שונים בגוף, בין אם מדובר על נקודות חן בגדלים וצבעים שונים, שומות בולטות ואף כואבות או נגעי עור אחרים הפוגעים במראה האסתטי החיצוני.

מהן נקודות חן?

נקודות חן הן למעשה נגעים חיצוניים ובולטים המופיעים בעור בצורות, גדלים ומרקמים שונים. ניתן לומר כי נקודות חן עשויות להופיע בגוונים כהים משתנים מוורוד ועד חום כהה ושחור, זאת בהתאם לכמות הפיגמנט שקיים בהם המשפיע על כהות צבעה של כל נקודת חן. 

מה ההבדל בין שומות, נקודות חן ונגעי עור אחרים?

נהוג לייחס את התיאור של נקודות חן לנגעי עור עגולים, כהים וקטנים המופיעים על אזורים שונים בפנים. בפועל יש לדעת כי נקודות חן הן למעשה שם כולל לשומות, שהן נגעי עור המתפתחים על גבי העור בחלקים שונים בגוף ולא רק באזור הפנים. משום כך ניתן להבין כי נקודות חן, שומות, כתמי שמש, פלולות, יבלות וכו' כולם מוגדרים כנגעים המתפתחים על גבי העור בגדלים וסוגים שונים.

במקרה ומדובר על נגעי עור הפוגעים במראה האסתטי, וכך גם בתחושה ובדימוי העצמי, ניתן לבצע טיפולי הסרת נקודות חן ושומות באמצעות מכונים וקליניקות מקצועיות המתמחות בטיפולי אסתטיקה.

אבחון מקדים לפני הסרת נקודות חן ושומות

כיוון שנקודות חן ושומות הן הצטברות של תאי עור שונים, הן מוגדרות לרוב כגידולים שפירים שאינם מסכנים את הבריאות אלא רק משפיעים על המראה החיצוני, אם לחיוב או לשלילה. יחד עם זאת יש לזכור כי לא כל נקודת חן או שומה היא שפירה, ולכן ישנם מקרים בהם נקודות חן ושומות עשויות להתפתח לגידול ממאיר סרטני הדורש טיפול מתאים.

משום כך ההמלצה היא לעקוב אחר כל שינוי המתרחש בנקודות החן, שומות ונגעי עור הקיימים בגוף ובמידת הצורך לבצע אבחון אצל רופא עור מומחה. במקרה ומעוניינים לבצע הסרת נקודות חן ושומות, על הרופא לבצע אבחון מקדים שלהן כדי לבדוק האם מדובר בגידולים שפירים הניתנים להסרה, או גידולים סרטניים המחייבים טיפול רפואי.

שיטות להסרת נגעי עור

  • צריבה – פרוצדורה באמצעותה ניתן לצרוב באופן נקודתי את נגע העור, בין אם מדובר על צריבה באמצעות חנקן נוזלי, צריבה עם מחט חשמלית באמצעות לייזר וגם צריבה באמצעות חומרים כימיים הניתנים למריחה על הנגע.
  • גילוח – במקרה של נקודת חן, שומה או נגע עורי הבולט מעל העור ניתן לגלח אותו במכשור מיוחד ולאחר מכן לצרוב אותו כדי למנוע את גדילתו החוזרת.
  • כריתה – תהליך כירורגי באמצעותו ניתן להסיר באופן מלא את הנגע העורי, כך שניתן להסיר נקודות חן ושומות שהגיעו עד לשכבה התת-עורית בשכבות העור.

כיום ניתן למצוא מגוון שיטות מתקדמות להסרה של נגעי עור שונים, בנוסף לטיפולים אסתטיים נוספים עליהם ניתן לקרוא במגזין אסתטיקה ויופי של חתך הזהב. חשוב לבחור רופא מומחה בתחום האסתטי שיתאים את סוג הטיפול לצורך האסתטי והבריאותי של המטופל.

דוקטור אחד

דוקטור אחד

יש הרבה מאוד דברים מעניינים קורים בעולם הבריאות אבל לא כולם מוכנים לגלות, ולכן אני כאן, סתם דוקטור אחד שרוצה לעזור לכם להבין טוב יותר על עולם הבריאות והסביבה, תגלו כמה דברים חדשים.

דוקטור1

יש הרבה מאוד דברים מעניינים קורים בעולם הבריאות אבל לא כולם מוכנים לגלות, ולכן אני כאן, סתם דוקטור אחד שרוצה לעזור לכם להבין טוב יותר על עולם הבריאות והסביבה, תגלו כמה דברים חדשים.

כתבות אחרונות