מהי שמירת הריון ואיך עוברים אותה נכון?

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

הלכת לבדיקה שגרתית אצל רופאת הנשים והיא הודיעה לך – "את צריכה להיכנס לשמירת הריון בהקדם האפשרי". שמירת הריון יכולה לקרות עקב מספר סיבות, אין לך מה לדאוג כל מה שתצטרכי לעשות מעכשיו זה לנוח. במאמר זה נסקור מה היא שמירת הריון ומה הן הזכויות להן את זכאית.

מצבים בהם הרופא ממליץ על שמירת הריון

לא בכל הריון ימליץ הרופא על שמירת הריון, עם זאת ישנם מספר מקרים בהם הרופא מחייב מצב שכזה. החלטה כזו לרוב תתקבל במקרה בו הליך הריון נחשב כהליך בסיכון.

המלצה על שמירת הריון תתבצע לאחר שימצא הרופא חשד סביר לכך שהמשך עבודה יום-יומית ופעילות גופנית עלול לסכן את העובר, לפגוע בך ובהריון.

בין הסכנות החבויות במצב כזה של אי שמירת הריון אנו יכולים לראות: סכנה ללידה מוקדמת, מקרה של רעלת הריון, לחץ דם גבוה במיוחד, אי ספיקת צוואר הרחם ועוד.

עם זאת, יש מצבים בהם אין חשד סביר שתהליך הריון יכול להסתבך בגלל המשך שגרת עבודה אך עדיין ימליץ הרופא על שמירת הריון – הריון של מספר עוברים לדוגמא.

אז רגע, מה אני עושה בעצם כל שמירת ההריון?

קודם כל תרגעי, תהני מהרגע. שמירת הריון הוא תהליך בו את לרוב נחה בבית ושולחת את הגבר למסע קניות מפרך כל פעם שבא לך לאכול משהו קצת מוזר.

עם זאת, בהמלצת רופא ובמקרים מסוימים תוכלי למצוא את עצמך באשפוז בבית חולים. למעשה, רוב שמירת ההריון התפקיד שלך הוא בעיקר לנוח ולהימנע מכל פעילות – אפילו שטיפת כלים.

קצבת שמירת הריון

מדובר במצב שנכפה עליך לשם הבטחת בריאותך ובריאות העובר. אחת הזכויות המרכזיות שלך בעת שמירת ההריון היא קבלת קצבה ייעודית אשר מטרתה לפצות את האישה על אובדן שכר בזמן שמירת ההריון. ישנם מספר תנאים בהם תצטרכי לעמוד. אנו מאמינים שיש לך המון שאלות בנושא, אנחנו פה כדי לשפוך לך מעט אור.

זכאות לקצבת שמירת הריון

ישנם מספר פרמטרים אותם המוסד לביטוח לאומי קבע לשם הבטחת קצבת שמירת הריון:

1. תושבת ישראל

2. עובדת שכירה או עצמאית אשר שילמה ביטוח לאומי עבור לפחות 6 חודשים מתוך ה-14 שקדמו לשמירת ההריון.

3. סיכון לאישה או לעובר – את עשויה להיות זכאית לקצבה אם מצאת את עצמך למעלה מ 30 יום נעדרת מהעבודה עקב סיכון רפואי לך או לעובר או לחילופין אינך יכולה להמשיך בסוג העבודה שלך מפני שסוג העבודה עלול לסכן אותך את העובר.

4. חובה עליך לשהות בישראל לאורך כל שמירת ההריון

5. תשלום קצבה יינתן אך ורק בהנחה ואת לא מקבלת תשלום עבור ימי שמירת ההריון מהמעסיק – ימי מחלה, ביטוח.

מזל טוב, את זכאית – עוברים לשלבים הבאים!

השלב הבא מילוי הטפסים הרלוונטים, עלייך למלא טופס גמלה לשמירת הריון כמו כן גם טופס אישור לשמירת הריון. מומלץ לצרף לטפסים אלו כל מידע רפואי אשר יכול לאשש את המצב בו את נמצאת: מכתב המלצה מהרופא, סיכומי ביקורים, אשפוז, בדיקות מעבדה ועוד.

לאחר מכן יש להמציא אישור מעביד בו הוא מפרט את חודשי העבודה והשכר שלך בעשרת החודשים האחרונים. עבדת אצל מספר מעסיקים? יש להמציא גם מהם את הטפסים. בהנחה ואת עצמאית עלייך לתבוע את סניף המוסד לביטוח לאומי לו את משלמת דמי ביטוח.

השלב האחרון הוא הגשת התביעה, יש להגיש את התביעה יחד עם כל המסמכים הרלוונטים לאחר 30 ימים רצופים של שמירת הריון ועד שנה מתחילת תקופת שמירת ההריון. את התביעה יש להגיש לסניף המוסד לביטוח לאומי הקרוב לביתכם.

ביטוח לאומי יכול לדחות את הבקשה שלי?

למעשה כן, אבל זו היא לא תשובה מוחלטת. תוכלי להגיש בכל עת ערעור לבית דין לעבודה.

הקצבה אושרה, מתי אקבל את התשלום?

מזל טוב! את כספי הקצבה תקבלי כל 20 לחודש עבור החודש הקודם.

עכשיו הגיע הזמן שלך לנוח

לפעמים עושה רושם שהמנוחה לא נגמרת, אך מדובר בפתרון הטוב ביותר עבורך ועבור העובר שלך. נצלי את הזמן לספר טוב, השלמת סדרה חדשה ואוכל טוב. שיהיה במזל!

דוקטור אחד

דוקטור אחד

יש הרבה מאוד דברים מעניינים קורים בעולם הבריאות אבל לא כולם מוכנים לגלות, ולכן אני כאן, סתם דוקטור אחד שרוצה לעזור לכם להבין טוב יותר על עולם הבריאות והסביבה, תגלו כמה דברים חדשים.

דוקטור1

יש הרבה מאוד דברים מעניינים קורים בעולם הבריאות אבל לא כולם מוכנים לגלות, ולכן אני כאן, סתם דוקטור אחד שרוצה לעזור לכם להבין טוב יותר על עולם הבריאות והסביבה, תגלו כמה דברים חדשים.

כתבות אחרונות